LOGOpitomača

Općina Pitomača -Festival Podravine i Podravlja-Etno zbirka-FVK Mirko Lauš-UdrugaPING-Pitomi radio-112-Youtube Pitomača 2

Fotogalerija 1.-NOVO Fotogalerija 2.-Vrijeme 7 dana-Vrijeme 3 dana-Vodostaj Drava -radar Bilogora -Komunalno Pitomača -Pošalji mail!

Razčlanba i smisao arhitekture na prostoru trga kralja Tomislava i oko njega u Pitomači (3.dio) - Pitomača - Blog.hr
najava zlatni klas -VIRTUALNE ŠETNJE- rijeka Drava


ZelenoSrceLogo

najava
prirodaPitomačeUSKORO

povratakPitomače






povratakPitomače
najava

NE mrzim


Pitomača

05.06.2009., petak

Razčlanba i smisao arhitekture na prostoru trga kralja Tomislava i oko njega u Pitomači (3.dio)

B. Begović
1.DIO
2.DIO
foto 1

Razčlanba (raščlamba?) i smisao arhitekture na prostoru trga kralja Tomislava i oko njega u Pitomači - s pregledom povijesti i karakteristika profane i druge arhitekture – (Prilozi za prijedlog zaštite identifikacije i uređenja gradske (urbanističke) jezgre Pitomače u odnosu na povijesno-urbanističku situaciju i moderne urbanističke zahvate i apsurdne devijacije)
3. dio

Nevjerojatno je ali istinito, da bi ovakvi tekstovi (koje sam dao objaviiti kao uvod za davanja do znanja da postoje određeni problemi na području općine Pitomača) povrijedio neke Pitomačane u toj mjeri da mi doslovno šalju poruke ili me nazivaju jer me poznaju – što je svakako glupost i budalaština (tako smatram), a neki mi se neće predstaviti tko su, makar znam tko su.
IMAM PORUKU ZA TAJ DIO KORISNIKA OVOGA BLOGA KOJI JE, U STVARI, ODLIČAN I SUPER I SVAKA ČAST G. ŽELJKU ŠELIMBERU KOJI SI DAJE TRUDA I TO OBJAVLJUJE I UREĐUJE.
SVI POŠTOVANI! Nije lijepo dati kritiku inkognito ili na sličan način. Dajte inicijativu na takav način. Možete dati i sugestiju... No radi čega se, kao prvo, toliko bojite svojega imena i prezimena – ili stidite. Gospodin «Ignorantia» je sa New Zelanda i to dobro znamo da je g. Tomislav Krpan, pravnik. Neki bi rekli: Tomo ako volite Pitomaču dođite ovdje živjeti. No stvarnost je valjda drugačija, pa je to neizvodljivo – to valjda shvaća normalan puk, jer ja shvaćam. Ovo Vama, i drugima, piše Branko Begović - Bego. Da li sam ja što doprinjeo Pitomači korisnog ili ne - ne znam po kojim mjerilima se to mjeri. OVOM TEMOM POKUŠAO SAM OTVORITI JEDNU, NAZOVIMO JE, KUTIJOM U KOJU BI SE STAVLJALI PROBLEMI, NELOGIČNOSTI I SL. NA NAŠEM PODRUČJU – PA DA SE RAZJASNI DA LI TO JESU PROBLEMI ILI MI PROBLEMA UOPĆE NEMAMO? NEKA BUDE SVAKOGA SRAMOTA ŠTO ME NAZVAO ILI POSLAO SMS PORUKU VEZANO ZA OVE TEKSTOVE – A ZA BOGA MILOGA JOŠ NISAM NIŠTA U STVARI NITI KRITIZIRAO NITI REKAO, A NITI PREDSTAVIO VAM BITNA STAJALIŠTA UISTINU VELIKIH LJUDI, NE MENE – DA KRIVO NE SHVATITE. AKO ĆE G. ŽELJKO, UREDNIK OVOG BLOGA, TO HTJETI OBJAVITI, PROČITAT ĆETE.
foto 2

PRAVILA NEKAKVE NAŠE DEMOKRACIJE, I OPĆENITIH POIMANJA MORALA SU IPAK TA DA SE NA BILO KOJI NAČIN UČINI DA NAŠEM DRUŠTVU BUDE BOLJE. KAKO DANAS TAKO I SUTRA. TO MOŽEMO POSTIČI NA TAJ NAČIN DA JEDAN DRUGOGA UPUĆUJEMO NA POZITIVNO, DA DONEKLE I KRITIZIRAMO I DAJEMO SUGESTIJE I SL., DA DAJEMO POZITIVNE I KONKRETNE IDEJE... JEDNI DRUGIMA!!!
Sve ovo što sam do sada napisao STOJI. TKO MISLI DRUGAČIJE NEKA TO DEMANTIRA. A TEK TREBAJU SLIJEDITI TEKSTOVI VEZANI ZA NAŠ URABINIZAM I OSTALO...
MA DAJTE SE SUOČITE SA NAŠIM I SVOJIM PROBLEMIMA. OTVARAJTE TAKVE TEME.
SRAMOTA BILA SVAKOGA ONOGA TKO ĆE PODRŽAVATI IZVOĐAĆA RADOVA npr. NOVOG POSLOVNOG CENTRA U CENTRU PITOMAČE KOJEMU SU SAMO NAKON NEKOLIKO GODINA OTPALE PLOČICE NA STEPENICAMA PRI ULAZNOM DIJELU ZGRADE. TO JE NEDAVNO SANIRANO – ALI ZNADETE LI NA KOJI NAČIN. NA TAJ NAČIN DA JE ISTA TVRTKA NAMA SVIMA (DAKLE OPĆINI) NAPLATILA RESTAURACIJU ISTE ZGRADE – A ZAŠTO. JER JU JE TREBALO OBNOVITI. MA NEMOJTE BITI BLESAVI. VEZIVO ZA PLOČICE JE BILO TOLIKO SLABO DA JE VEĆ PRVE GODINE (NAKON ZIME) OTPALO VIŠE OD POLA PLOČICA NA UDARNOM MJESTU U PITOMAČI. I SADA ME NETKO PITA DA LI SAM KOMPETENTAN POTEGNUTI OVU TEMU? TO JE SVAKAKO BEZOBRAZLUK I ZA TO NE TREBA BITI PREVIŠE PAMETAN PA DA SE SHVATI BIT PROBLEMA.
UKRATKO, AKO VAS BAŠ ZANIMA, JA JESAM BRANKO BEGOVIĆ – BEGO. O Pitomači sam objavio 4-5 raznih knjiga i još nekoliko koje nemaju veze sa Pitomačom. O Pitomači i pitomačkoj općini sam objavio (npr. u Podravskom zborniku, Muzejskom vjesniku, Lovačkom vjesniku...) stotinjak članaka razne tematike. Od 2001. do 2003. objavljivao sam sa mojom ženom Željkom privatne novine - «Pitomačke novine» (izašlo oko 20-ak brojeva). Od 2001. do 2006. objavio sam, od Virovitičkog lista pa sve do Večernjaka i dr. dnevnih i tjednih novina (Kalnovečki list, Sesvečke novine...) tisuće članaka o ovom dijelu Podravine.......Podsjetit ću Vas da sam (ili smo) 1986. godine zajedno sa g. Željkom Pecekom (manimo politiku – ali ipak je bio ministar) osnovali Mjesnu knjižnicu Pitomača koju je te godine otvorio književnik Zvonimir Majdak koji je podrijetlom iz nedaleke nam Vukosavljevice. U tu sam knjižnicu osobno poklonio oko 2000 naslova, a g. Pecek otprilike isto toliko, Božica Jelušić jedan dio... (pogledajte si u Mjesnoj knjižnici potpise na knjigama i u evidenciji podrijetlo – to je u stvari osnova današnje pitomačke knjižnice), a 1988/89. zajedno sa istim g. Pecekom i g. Brankom Giba (danas važnim djelatnikom u županiji Virovitičko-podravskoj) osnovali smo i otvorili prvu Muzejsku zbirku (vođeni idejom g. Luke Hrvatića «Sačuvajmo prošlost za budućnost») koja se nalazila na cijelom prvom katu današnje srednje škole u Pitomači itd. Ako netko želi dokumentaciju o tome neka se javi. 80% predmeta te zbirke bilo je i iz moje privatne zbirke što sam poklonio (ono što sam od malena skupljao), ali je tijekom ratnih zbivanja gotovo sve to nestalo bez traga. No slikovitih «dokaza» (foto) imam... Da se više «ne opravdavam» jer nemam radi čega - malo proučite povijest Pitomače posljednjih 30 godina pa čete vidjeti DA I JA IMAM PRAVO DATI ODREĐENA MIŠLJENJA. Najzanimljivije je da od svega toga i drugih akcija (raznih izložbi slika, organiziranja kolonija, organiziranja pokusnih arheoloških iskopavanja -sondiranja na Klisi 1989...) NISAM IMAO AMA BAŠ NIKAKVE MATERIJALNE KORISTI.
OVOM MOJEM «PREDSTAVLJANJU» DODAJEM VAM I ADRESE NEKIH MOJIH BLOGOVA SA KOJIH MOŽETE ŠTO-ŠTA I NAUČITI.
ginkgo-biloba1771ginkgoeu.-----ginkgo-hrvatska.----hrvatska-ginkgo.
zdravlje-ginkgo.----ginkgoinfo.----foto-ginkgo.----ginko-info.
burnett----botanickazbirkaotrovanec.----rijetkebiljnevrste.
thuja-chamaecyparis.----barok-podravine.----pitomaca-nekadaidanas.

bb3


(Ove ilustracije br.1 i 2 prikazuju rijetke ostatke, možemo ga nazvati, građanskog tipa gradnje iz početka 20. stoljeća na zgradi na uglu Ulice braće Radića i Trga kralja Tomislava – Baćanijeva kuća. Ovdje je nekada bila brijačnica Milana Malčeca zvanog Sip, a koji je bio poznat po tome što je svirao tzv. «đipsericu» - gitaru. Inaće na kućnom broju 8 u Pitomači u «Status animarumu» naše župe upisana je stara pitomačka obitelj Dugina. Ilustracija br. 3 prikazuje razglednicu Pitomače iz početka 1920-ih godina sa istom zgradom.)
napisao:Branko Begović

- 22:05 - Isprintaj - #

<< Arhiva >>

Creative Commons License
Ovaj blog je ustupljen pod Creative Commons licencom Imenovanje-Nekomercijalno-Dijeli pod istim uvjetima.

7 riječnih čuda Upoznajte 7 riječnih čuda Hrvatske!
jubitoIZBOR Podravske šoderice - trailer Režiju i scenarij potpisuje Goran Šafarek, kameru Goran Šafarek te koprivnički foto/video dvojac Andrej Bunić i Hrvoje Petrić Film će biti premijerno emitiran u srijedu, 29. svibnja, 18.30. HTV 2
jubitoIZBOR "Srednje Podunavlje - srce europske divljine". Režija, scenarij, tekst i najveći dio snimaka: Goran Šafarek
jubitoIZBOR Ne živi čovjek samo od kruha U spomen Kino klub Slavica i Mirku Laušu (1926.-2005.) Film snimljen 2004.godine. Ideja i realizacija Zdravko Jakupec.
Izmjena UPU Pitomača




Counter2:18.12.2008.